21:35 فروردین 28، 1403

فروردین 03، 1399

آموزش شنای زیر آب

به گزارش استخر بلیط ; در این مقاله میخواهیم نحوه شنا در زیر اب را به  شما آموزش دهیم ، که شامل 5 مرحله میباشد که باید به دقت باید شناگران انجام دهند 

پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

♦️۱- چندین بار با روش صحیح نفس بکشید. قبل از رفتن به زیر آب، پنج دقیقه به آرامی و مانند تمرینی که قبلا انجام دادید، نفس بکشید. عضلات بدن خود را نیز آزاد کنید. همانطور که در انتهای استخر و در بخش کم عمق نشسته یا می ایستید.

♦️۲- به آهستگی زیر سطح آب بروید. یک نفس عمیق از دهان بکشید و به زیر سطح آب بروید. در هنگامی که زیر آب هستید، دهان و بینی خود را بسته نگه دارید.اگر نیاز است می توانید از انگشتان دست برای گرفتن بینی استفاده کنید.
از آن جایی که حبس نفس در زیر آب نسبت به حبس نفس روی زمین دشوارتر است، آزاد بودن عضلات بدن بسیار مهم است.

۳- به آرامی به سطح برگردید. تا جایی که توانستید زیر سطح آب بمانید، سپس به طرف سطح آب شنا کنید یا با فشار پا به کف استخر به سطح آب بیایید قبل از این که به سطح آب برسید، تمام هوای درون ریه خود را خالی کنید تا بلافاصله پس از رسیدن به سطح آب بتوانید نفس تازه بگیرید.قبل از اینکه دوباره زیر آب بروید، دو تا پنج دقیقه دیگر چرخه تنفسی را انجام دهید تا اکسیژن در بدن به سطح نرمال برگدد.هرگاه دچار استرس و ترس ناگهانی شدید، آرامش خود را حفظ کنید و به سطح آب بیایید. ترسیدن یا داشتن استرس در زیر آب می تواند باعث نفس کشیدن اتفاقی در زیر آب شود، که موجب غرق شدن شما می شود.

۴- هنگامی که در زیر آب احساس راحتی کردید، شروع به حرکت کنید. شنا کردن و تلاش برای رفتن به عمق بیشتر باعث می شود که بدن شما از اکسیژن بیشتری استفاده کند. سعی نکنید حرکات ناگهانی انجام دهید.
هنگامی که زیر آبی می روید، باید تا جایی که ممکن است عضلات شما آزاد بوده و آرام باشید، ضربانتان را پایین نگه دارید.
زیر آبی رفتن با شنا کردن کاملا مخالف هستند. در هنگام شنا کردن ضربان شما بالا خواهد رفت و عضلات شما به سرعت حرکت می کنند

۵- پیشرفت خود را از نظر مسافت طی شده در زیر آب اندازه گیری کنید نه از نظر زمانی که زیر آب هستید. همانطور که مسافت بیشتری را بدون نفس کشیدن طی می کنید، از گرفتن زمان یا استفاده کرنومتر خودداری کنید زیرا آرامش ذهنی شما را از بین می برد. در عوض اندازه گیری کنید تا چه قدر میتوانید در طول استخر زیر آبی بروید و یا اینکه چه قدر می توانید در عمق آب فرو بروید بدون این که به تنفس نیاز داشته باشید.
اگر می خواهید رکورد زیر آبی خود را بگیرید از دوست خود بخواهید که این کار را انجام دهد.